Skip to content Skip to footer

Contractul de întreținere

Prin contractul de întreținere o parte se obligă să transmită unei alte părți dreptul de proprietate asupra unui bun, aceasta din urmă obligându-se să efectueze în folosul celeilalte părți prestațiile necesare întreținerii și îngrijirii pentru o anumită durata de timp (de regulă până la decesul intretinutului).

Documente necesare în vederea încheierii contractului de întreținere:

  • acte de identitate ale creditorului obligatiei de intretinere (întreținut) și, respectiv, debitorului (întreținător) obligației de întreținere;

  • certificate de căsătorie și convenții matrimoniale, dacă acestea există;

  • certificat medico-legal (după caz) care sa ateste ca persoana intretinuta are discernamant;

  • acte de proprietate asupra imobilului care face obiectul tranzacției (contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de construire și proces-verbal de predare-primire, autorizație de construire și proces-verbal de recepție, titlu de proprietate, certificat de moștenitor etc.);

  • informații despre tranzacție (clauze speciale dorite în contract etc.)

  • plan cadastral (plan de amplasament și releveu – schiță) și încheierea de intabulare aferentă imobilului (denumită și încheiere de carte funciară);

  • adeverință emisă de asociația de proprietari (dacă este constituită), în cazul apartamentelor, parcărilor și boxelor situate în blocuri de locuințe (adeverința este valabilă 30 de zile din data emiterii);

  • certificat de atestare fiscală emis expres pentru operațiunea „ÎNTREȚINERE” sau „ÎNSTRĂINARE” pe numele proprietarului sau al proprietarilor, după caz, care să ateste plata taxelor și impozitelor pentru imobilul respectiv pentru tot anul în curs, emis de către Direcția taxe și impozite locale de la locul situării imobilului (certificatul fiscal este valabil 30 de zile din data emiterii, chiar dacă se schimbă luna calendaristică);

  • extras de carte funciară pentru autentificare (se va obține de către biroul notarial);

Costuri :

1. Taxe încasate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (A.N.C.P.I):

i. Taxa percepută de ANCPI pentru extrasul de carte funciară în vederea autentificării contractului de vânzare-cumpărare (în sarcina vânzătorului):

  • 40 RON, în regim normal – se eliberează în două zile;

  • 200 RON, în regim de urgență – se eliberează într-o zi.

ii. Tariful datorat Agenției Naționale de Cadatru și Publicitate Imobiliară pentru intabulare (în sarcina cumpărătorului):

După încheierea contractului de vânzare-cumpărare, noul proprietar va trebui să-și înscrie dreptul de proprietate în cartea funciară. Operațiunea se realizează de către notarul public. Tariful perceput de Agenția Națională de Cadatru și Publicitate Imobiliară pentru această operaţiune este prevăzut de ANEXA din Ordinul nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile sale subordonate şi reprezintă un procent de 0,15% din preţul vânzării, în cazul dobânditorilor persoane fizice și 0,5% din prețul vânzării, în cazul dobânditorilor persoane juridice.

2. Onorariul notarial (în sarcina întreținătorului):

Onorariul minim care poate fi perceput de biroul notarial pentru autentificarea contractului de vânzare este reglementat de ANEXA Nr. 2 la Ordinul Ministerului Justiției Nr. 46/C/2011 pentru aprobarea normelor privind tarifele de onorarii pentru serviciile prestate de notarii publici și are ca bază de calcul prețul vânzării.

3. Impozitul datorat pentru transferul dreptului de proprietate (exclusiv în sarcina vanzatorului persoana fizică):

La transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia, prin acte juridice între vii asupra construcţiilor de orice fel şi a terenurilor aferente acestora, precum şi asupra terenurilor de orice fel fără construcţii, contribuabilii datorează un impozit care se calculează la valoarea tranzacţiei prin aplicarea următoarelor cote:

a) 3% pentru construcţiile de orice fel şi terenurile aferente acestora, precum şi asupra terenurilor de orice fel fără construcţii, deţinute o perioadă de până la 3 ani inclusiv;

b) 1% pentru imobilele descrise la lit. a), deţinute o perioadă mai mare de 3 ani.

Contractul de întreținere

Contractul de întreținere Cluj

Va oferim servicii notariale rapide si de calitate

Adresa

Bulevardul Eroilor 45, Ap. 9, Cluj-Napoca, Cluj
Parcare gratuita in curtea interioara

Contact

0264.430.303 (Fix)
0731.996.701 (Mobil)
0742.985.555 (Mobil)

STANCU & CIUGUDEAN © 2025. All Rights Reserved.