Contractul de tranzacție este acel tip de contract prin care părțile previn sau sting un litigiu existent, inclusiv în faza executării silite, prin renunțări reciproce la drepturi sau prin transferul unor drepturi de la una la cealaltă.
Documente necesare în vederea încheierii contractului de tranzacție:
- acte de identitate pentru părți;
- certificate de căsătorie și convenții matrimoniale, dacă acestea există;
- acte doveditoare pentru litigiul existent sau care se dorește a fi prevenit.
- În cazul persoanelor juridice sunt necesare, în plus, următoarele documente:
- certificat de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului;
- certificat constatator valabil emis de Oficiul Registrului Comerțului. În lipsa certificatului constatator, biroul notarial poate elibera, contra cost, un extras prin serviciul RECOM Online.;
- certificat de înregistrare fiscală a persoanei juridice;
- hotărârea Adunării Generale a Asociaților din care să rezulte acordul asociaţilor cu privire la contractul de tranzacție, dar și împuternicirea administratorului pentru semnarea contractului;
Costuri:
1. Onorariul notarial (în sarcina dobânditorului):
Onorariul minim care poate fi perceput de biroul notarial pentru autentificarea contractului de tranzacție este reglementat de ANEXA Nr. 2 la Ordinul Ministerului Justiției Nr. 46/C/2011 pentru aprobarea normelor privind tarifele de onorarii pentru serviciile prestate de notarii publici și are ca bază de calcul valoarea în bani a dreptului pretins.
Contract de tranzacție